Heja! + snart omröstning, m.m.

Moderator: Moderatorer

Heja! + snart omröstning, m.m.

Inläggav Sailor-Martin » tis 25 jun 2013, 10:42

Hej på er alla!

Så här i sista stund innan semestrarna (ja vissa har redan dragit på modellflygsemester vet jag :) ) tänkte jag skriva några rader inför sommarens och höstens händelser.

Först tänkte jag gratulera svenska laget i Rechlin för en god insats! Se gärna filmen och läs några av lagmedlemmarnas berättelser i tråden om Rechlin.

Sen vill jag önska svenska laget till WASG stort lycka till! Jag kommer tyvärr inte att delta på tävlingen själv, så jag vill på det här sättet ge er alla en "lyckospark". :D

När WASG är över är hösten här. Det känns kanske långt bort, men det brukar ju gå rätt fort. I höst har vi, som vanligt, omröstning. Det finns flera delar som vi ska rösta om och det är nog bra om vi redan nu börjar fundera lite på detta.

Dels är det internationellt personval. Enligt ACES nuvarande reglemente är det rollen som International Co-ordinator som ska väljas. Jag vet inte om sittande IC (Rainer) kommer att kandidera igen så vi får se vilken/vilka kandidater det blir.

Dels är det svenska personval. Det har gått ut lite informell information om att några av nuvarande administratörerna tänker kliva av sina respektive poster, så det är bra om vi redan nu börjar fundera på vem som ska ta respektive roller under nästa år. Kan du t.ex. tänka dig att ta på dig någon roll inom svenska ACES? Hör då gärna av dig till mig eller Lanz.

Sen är det också svensk regelomröstning. Det är väl inte så många nya regelförslag på gång, den som är mest aktuell är väl det s.k. streamer-catcher -förslaget, som har diskuterats på regelforumet. Har du nån annan idé är det fritt fram att diskutera detta på regelforumet. Nu tror jag väl att reglerna i stort sett fungerar rätt så bra som det är, men som sagt, diskutera gärna.

I höst kommer inte bara omröstningarna utan innan dess har vi också några tävlingar. Lidköping och Örebro är kvar och kanske får vi ytterligare någon extra tävling lite senare framåt hösten, vi får se vad som kan hända på den fronten. Jag hoppas att så många av er som möjligt tar tillfället i akt att under regniga dagar :shock: lägga lite tid på att bygga så att det finns modeller att ta av till dessa tävlingar. För självklart ska vi i år se till att Örebro blir större och bättre än någonsin?

Sist men inte minst vill jag passa på att önska alla en riktigt trevlig sommar!! :D

/Martin, 2nd NC
Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Återgå till Anslagstavla