Regelomröstning 2014 m.m.

Moderator: Moderatorer

Regelomröstning 2014 m.m.

Inläggav Sailor-Martin » ons 26 nov 2014, 19:46

Hej på er,

Jag är ju under 2014 svensk IRC-delegat (IRC = International Rule Committee) och tänker därför rapportera vad som händer på regelomröstningsfronten i år: Jag har inget att rapportera. D.v.s. det finns inga internationella eller svenska regeländringsförslag. :D

Däremot är det - som varje år - internationell och nationellt val av olika roller. I årets omröstning röstar vi bland annat om rollen 2nd International Coordinator. Jag har haft den rollen under åren 2011-2014 men väljer att i år inte kandidera, eftersom det finns andra kandidater som har lagts fram i tid (så att jag hann dra tillbaka min "reserv-kandidatur" i tid).

I några år har jag också fungerat som svensk IRC. Inför 2015 tänker jag att det är dags för någon annan att ta den rollen.

Under 2014 tog jag över kassörs-rollen för ACES/Sweden. Jag kan tänka mig att fortsätta i den rollen under 2015, om jag får förtroende för det (e väl ingen annan som tyar, skulle jag misstänka :shock: ).

Övrig info om omröstning m.m. står vår NC för, så stay tuned. Under tiden är det en bra idé att fundera på kandidater - vem vill du se på de olika posterna inom ACES/Sverige?

/Martin
Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Återgå till Anslagstavla