Tävlingslicens 2017

Moderator: Moderatorer

Tävlingslicens 2017

Inläggav Sailor-Martin » sön 08 jan 2017, 13:02

Hej!

Nytt år, nya möjligheter...

Börjar med att tacka för National HAC och även förtroendet att fortsätta som kassör och (ofrivillig) 2nd NC. 2017 fortsätter med i princip exakt samma roll-besättning för de olika posterna inom ACES/SWE men vi måste under 2017 se över vår organisation - om inte annat eftersom sittande NC Tomas flaggar att han avgår efter 2017.

Som kassör vill jag påminna om att lösa SMFF tävlingslicens för 2017. Det är några månader kvar till tävlingarna börjar, men lika bra att göra detta i tid.

Tävlingslicensen har varit ifrågasatt många gånger (även av mig själv) men låt oss konstatera några saker:

1. Den är obligatorisk om man ska tävla i Aircombat i svenska cupen. (Ett måste, alltså).

2. Antalet lösta tävlingslicenser bildar underlag för hur mycket bidrag vi får från RF/SMFF. Det har varierat lite över åren men i princip får vi för varje löst tävlingslicens tillbaka 2 x avgiften tillbaka till Aircombat-grenens kassa inom SMFF. Det är bl.a. på detta sätt vi hade råd att finansiera EM i Aircombat förra året. En betald tävlingslicens är alltså väl investerade pengar - du sätter in avgiften och får tillbaka det dubbla! Säg vilket lotteri eller annat spel som ger sådan ränta/avkastning... :D

Som kassör för ACES/SWE passar jag på att meddela att ekonomin i ACES/SWE är god. Jag vågar säga att den är bättre än någonsin, faktiskt. Det är alla vi som är ACES/SWE som åstadkommit detta, bra jobbat alla genom alla år!

Min fråga sedan tidigare kvarstår också - vad ska vi nu genomföra i form av verksamhet under 2017, utöver "det normala" (d.v.s. SM och tävlingar i svensk cup). Vad vill DU göra för aktiviteter för att stärka Aircombat i Sverige under 2017?

God fortsättning på det nya Aircombat-året!

/Martin
Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Återgå till Anslagstavla