Hemsidan har rostat fast...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Denny_the_killer87

Hemsidan har rostat fast...

Inlägg av Denny_the_killer87 » ons 03 apr 2013, 13:18

Hej! tycker att det uppdateras för lite på sidan och det finns fortfarande inget Bildarkiv, Köp/sälj del i forumet.
samt blir riktigt irriterad på att man bara kan lägga upp bilder på 256kb... en del andra forum fixar ju till storleken själva. man laddar bara upp så blir det bra, varför har inte vi det? jag har massor av kul att ladda upp men orkar bara inte pga man måste krympa allt till en sån pissig kvalitet att man knappt ser vad det är på bilderna.... :evil:

vilka är Administratörer? VAKNA!!! det är vår dags att gå ur Idet :wink:
Luft-geboren mächtige Geschwader

Användarvisningsbild
Krut

Re: Hemsidan har rostat fast...

Inlägg av Krut » fre 05 apr 2013, 09:57

Håller fullständigt med vore prio ett på att fixa till den.
M.Kilbro

Användarvisningsbild
papabear
Kontakt:

Inlägg av papabear » tor 11 apr 2013, 15:41

Det förefaller vara något mackel med admindelen, men jag lyckades skruva uppbegränsningen via databasen.
Vred upp gränsen till 2MB.

Det är helt mitt fel att det inte hänt nåt på länge. Jag ska ta o rycka upp mig o fixa lite med sidan.
Jag har börjat kika på att flytta sidan till en modernare server som första steg, för att underlätta underhåll och utveckling.
Reglerna säger faktiskt ingenting om stridsvagnar.

Användarvisningsbild
Denny_the_killer87

Inlägg av Denny_the_killer87 » tor 11 apr 2013, 18:04

Gött att höra Greger! :D
Du får inte ta illa upp för det jag skrev det var lite med glimten i ögat :wink:
men känns ju skit bra om det finns möjligheter att utöka sidan så vi kan få ett bild forum iaf samt att man kanske kan lägga upp även filmer eller länkar från Youtube så att man visar första sidan, så som det typ bli på facebook.
men som sagt det är ju ett senare problem eller önsketänkande, nånstan att lasta av lite bilder vore skoj iaf :D

finns det möjligheter att gruppcheferna kan redigera och lägga upp nyheter på framsidan enkelt?
för det underlättar ju för Admin också.

/Denny Gc-Väst
Luft-geboren mächtige Geschwader

Skriv svar