Griffon Wintercup 2016

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Griffon Wintercup 2016

Inlägg av Sailor-Martin » fre 25 sep 2015, 20:18

Dimmorna tätnar och mystiken skingras... Kommer det att bli en Griffon Wintercup i vinter? Har Griffon sqd en hemlig avdelning för övningsverksamhet som jobbar på högtryck? Finns det en Griffon underrättelseavdelning som har avgett rapport om att det kommer att bli väder, även detta vinterhalvår? Har Griffon sqd tagit ytterligare ett steg in i den digitala åldern? Kommer det att bli en Griffon Wintercup som blir den största Griffon Wintercupen i världen någonsin? D.v.s. en klassisk ännu större, bättre och helt mycket fantastiskare World Griffon Wintercup? Är det egentligen så att det var Griffon sqd som började med World Griffon WWI för så många år sedan att det i varje Griffon-bunker finns en WWI-kärra? Finns det till och med ett hemligt World Griffon Dominance mobiliseringsförråd med markmål gömt ute i det Sörmländska landskapet? Gör rookie Vikkid en Kilbro, igen? Kommer Griffon sqd i år att göra en HMS Gotland och låna in P&P? Har alla Griffon sqd:s piloter lagat en modell och ligger gömd i varsin välkamouflerad buske och väntar på startsignalen?

Ja alltså. Kan det bli World Griffon hemligare än så här? 8)

Det enda vi egentligen vet är att när dimmorna lättar och mystiken tätnar kommer vi att få veta mer! Och framförallt vet vi att snart börjar den riktiga säsongen! (Men först ska goj-skvadronen köra sin sista tävling. Så klart :roll: ).

Ja, och en sak till. Vi vet att det blir väder! :mrgreen:

Klopp!

/sailr

(Och kommer både Taffan och Erik H att till sist inse att dom borde gå med i Griffon sqd för att få delta på alla Griffon sqd:s fantastiskt späännande, roliga och på nåt sätt helt world dominance underbara tävlingar? :lol: )

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Re: Griffon Wintercup 2016

Inlägg av Sailor-Martin » lör 26 sep 2015, 19:01

Ja så här lördag kväll förstår jag att jag uttryckte mig oklart. Griffon sqd kommer egentligen inte att göra en HMS Gotland utan snarare en US Navy. HMS Gotland blev ju liksom inbjuden av US Navy. Så då kan man inte säga att Griffon sqd kommer att göra en HMS Gotland. Det är ju helt enkelt solklart. Men detta är inte klart än. Allting är snarare väldigt dimmigt just nu. Men inom kort kommer dimmorna att lätta! 8)

Jag kan också konstatera att idag har det varit perfekt väder att flyga World Dominance Griffon WWI. Men det blir väder i vinter också. Det kan vi vara helt säkra på! :D

/sailr

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » fre 02 okt 2015, 20:19

Dimmorna lättar så smått och vi kan nu avslöja att JA det blir ett World Dominance Griffon Winter Cup i år också!!! :lol:

Årets tävlingskalender som är öppen för alla ser ut så här:

lö 14/11 WWI och WWII
sö 10/1 WWII
sö 13/3 WWI och WWII Grand finale (ja faktiskt, det är dessutom Greger-dagen!)

Naturligtvis vill vi med "alla" tillägga att det enbart gäller de icke-Griffons -piloter/tävlande som tycker att det är kul att träffas, tävla och som är trevliga och vill äta grillad korv (fast just på den punkten kan vi göra undantag). Och som tycker om väder... :shock:

Griffons regler gäller, dvs:

- Flygtidspoäng räknas enligt Griffons regler (först/andra i luften, komma upp i luften, flyga hela heatet, osv...)
- 1 kvalheat + final med de 7 (6 för WWI) som har modeller kvar...
- ...för man får bara använda en modell...
- ...men man kan "köpa" sig att använda en ny modell i finalen för poängavdrag -100 (WWII) eller -200 (WWI)

- För WWI gäller 2 minuter startfönster, sen startar 7 minuter luftstrid. Efter startfönstret får start bara göras om man står bakom säkerhetslinjen, dvs piloter på banan tillåts inte såvida det inte är en omstart.

I övrigt gäller svenska regler för WWI och WWII. D.v.s. WWI-plan får faktiskt ha vingar med cellplast, enligt 2015 års svenska WWI-regler.

Tävlingsavgift tas upp. Vi hoppas att det finns nåt att äta/dricka att köpa på tävlingarna, men det är inget vi garanterar.

Om du inte vet hur du tar dig till Griffons hemmabas tycker vi att du ska skämmas! :D

Så var det ju det här med pilotbriefing och tävlingsstart. Det har vi glömt att bestämma. Eller rättare sagt, det är hemligt tills vidare! :mrgreen:

För att inte förvirra någon så är det lika bra att avslöja att det kan även finnas en hemlig tävlingskalender som bara Griffons och diverse skvadroners underrättelsetjänster känner till. Och att dessa underrättelsetjänster redan känner till dessa är väldigt märkligt eftersom vi Griffons ju vet att denna information var så hemlig att man var tvungen att hålla den hemlig. Ju. :shock:

Har jag glömt nåt? Ja inte sjutton vet jag, för då hade jag ju vetat om jag hade glömt nåt, eller hur?! :twisted:

Ja just det, jag glömde att hälsa välkomna! Gäller både dig som vill tävla eller dig som "bara" vill komma som publik! :D

/sailr

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » mån 05 okt 2015, 17:08

Nu lättade dimman en liten aning till... För nu har vi fått tag på den tidigare alldeles hemliga informationen att pilot-briefing för samtliga tävlingar i GWC16 kommer att starta kl 11 nästan prick. Jodå. Så blev det! :D

/sailr

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » lör 17 okt 2015, 20:31

Jaa, alltså.... Allt prat om dimma blev ju lite kul. Eller inte. Att vänta i tre hela timmar på att dimman ska lätta kan man ju gärna slippa. Eller att krascha Vikkids modell när den försvann in i dimman och aldrig kom ut igen. Typ.

Men det är att konstatera att Griffons är noggranna. Så pass noggranna att vi måste träna en del helt för oss själva innan vi möter andra skvadroner i en öppen kamp om pokaler och ära. Att det är dimma under tävlingen gör ju dessutom att Griffons får skärpa sig ännu så mycket mera och flyga på låg höjd och inom en mycket begränsad yta för att inte försvinna ut i dimman.

Och jodå, det blev en riktigt tät fajt under kvalheatet och än värre under finalheatet då vi gjorde en hel massa klipp (iaf i jmf med hur många klipp det normalt brukar bli under en hel Griffon Winter Cup).

Till slut kom vi iaf ut ur dimman!!

Klopp, klopp.

/sailr

Skriv svar