GWC 16 tävling 14/11 - öppen för alla!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

GWC 16 tävling 14/11 - öppen för alla!

Inlägg av Sailor-Martin » fre 06 nov 2015, 15:07

Jodå, nu bjuder ju Griffon sqd in till ryf! Både WWII och WWI, enligt helt ny-gamla Griffon-traditioner.

Pilot-briefing 11.00. I både WWI och WWII kör vi en kvalrunda + final. De 7 bästa går till final, om de har modeller kvar, annars erbjuds platsen till näste man osv. Man får byta till ny modell mot poängavdrag med -100 (WWII) eller -200 (WWI) i finalen. (Dvs poängavdraget räknas in i finalens poäng).

Flygpoäng räknas enligt Griffon regler, både WWI och WWII. Och ja, vi kommer att ta fram markmål WWI ur något av Griffons hemliga mobförråd ute på den Sörmländska slätten.

Det kommer troligen att finnas korv och läsk till försäljning. But don't count on it. Deltagaravgift tas upp. Nån form av vinst delas ut. Och det kommer garanterat att vara väder... :D

Anmäl här i tråden om du kommer, så kan vi planera ev. korv bättre. Vädret planerar vi inte, för det bara blir. Ju.

Allzoo, SIEBEN!! Das ned-rechnung hast gestardet... Klopp! :mrgreen:

/sailr

Användarvisningsbild
parrot stefan

Re: GWC 16 tävling 14/11 - öppen för alla!

Inlägg av parrot stefan » fre 06 nov 2015, 22:52

De dyker nog upp några parottar iallafall fall!

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » ons 11 nov 2015, 18:12

Sådärja! Ser ut att bli kanon-väder nu på lördag, på GWC16!! Prognosen säger västlig vind (bra) och relativt varmt (bättre) och sol (bäst?).

Vilka fler kommer? Blir väl svårt att stå emot med en sådan kanon-prognos?!! :D

/sailr

Användarvisningsbild
Taffan

Inlägg av Taffan » fre 13 nov 2015, 10:22

Ja, jag hade planerat att komma "å ryfa ner er allihopa" :evil: Batterier är laddade och allt är klart.

MEN Jag fick plötsligt en omplacerings order från högre ort som innebär att jag kommer vakna upp i Karlstad på Lördag :shock:
Samt att jag sedan ska leverera en födelsedagspresent till barnbarn kl 14-1500 i Brottby nära Åkersberga. :shock: :shock:

CIA levererade en rapport att även 'Danne the kid' fått omplaceringsorder till Brottby.

Så jag får boka nästa tillfälle och hoppas att det är lite mera VINTER då, det heter väl 'Grisson WINTER Crach'
nu är det ju rena 'chartersemester' vädret.
Twin e Coolare 8) C-3603 Thun t.ex har två fenor, Twinfenad asså :-)
RED TAIL Squad - The best of the best.

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » fre 13 nov 2015, 17:21

Ajajajdå! :shock:

Vi ska tänka på er... Eller kanske inte! :D

Ser iaf ut att bli fin-fint väder. Vi börjar nog med WWI, innan vinden börjar bygga upp.

Och natürlich... EINS!!! :mrgreen:

Klopp!

/sailr

(fast just det, jag måste ju ner och bygga klart TVÅ plan ikväll, det är PANIK i Elmberg-werke... :roll: )

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » lör 14 nov 2015, 17:41

Tack alla ni som kom till dagens tävling och trotsade blåst, kyla och leråker! :D

För er som inte var där kommer här en väldigt kortfattad rapport: Friedrich vann (igen) och Stefan vann WWI. 8 tävlande i WWII och 3 i WWI. Själv röf jag ner mitt WWI-plan i provflygning och stod sen över WWI-tävlingen.

Däremot lyckades jag i finalen göra ett klipp, därefter bli klippt och sen klippa min egen avklippta streamer så att den fastnade ytterst på vingen på min FW190F så att den blev instabil och började rolla runt, flög ner i solen där jag tappade kontrollen på den och slutligen kraschade ner i leråkern - där jag hittade den i princip helt hel! Värre tok har jag varit med om, men det här är nog ändå en av de värsta... :mrgreen:

Vi ses igen på nästa deltävling! Boka redan nu in söndagen den 10/1 i kalendern, då vi flyger WWII igen (kanske även WWI om det finns hugade piloter och om det är fysiskt möjligt med avseende på snö osv).

/sailr

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » mån 16 nov 2015, 18:36

Och det bidde en film oxå. Vikkid har klippt ihop en film i all hast, för den som behöver lite tröst och inspiration i höstmörkret. https://www.youtube.com/watch?v=12gfztsLTmQ

/sailr

Skriv svar