Tävlingskalender Aircombat 2016

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Tävlingskalender Aircombat 2016

Inlägg av Sailor-Martin » tis 05 jan 2016, 12:56

Det här är årets spikade tävlingskalender Aircombat, du hittar den också från "framsidan", http://www.aircombat.se

(Vi gör som tidigare år tycker jag och lägger upp en tråd med preliminär tävlingskalender, tills den börjar bli klar och vi kan spika den och publicera här på hemsidan. Vi fyller på tävlingsdatum efterhand som dom kommer in. Obs att det är två kalendrar, en för WWI och en för WWII.)

WWII
23/4 Älmhult (grp Syd)
24/4 Älmhult (grp Syd)
15/5 Strängnäs (grp Öst)
21/5 Vara (grp Väst)
28/5 Hallstahammar (grp Öst)
11/6 Alingsås (grp Väst)
18-19/6 SM i Enköping (grp Öst)
2/7 Mölndal (grp Väst)
10-13/8 EASG 16, Tallhed
27/8 Borlänge (Öst)
11/9 Örebro (grp Väst)

WWI
23/4 Älmhult (grp Syd)
18-19/6 SM i Enköping
2/7 Mölndal (grp Väst)
9/7 Säter
10-13/8 EASG 16, Tallhed
10/9 Örebro

Uppdaterad 160203 med EASG-info
Uppdaterad 160211 med grp östs tävlingar (WWII) + WWI tävlingar.
Uppdaterad 160310 med grp Västs spikade och delvis preliminära tävlingar.
Uppdaterad 160424 med Mölndal och Vara-tävlingarna
Uppdaterad 160501 med Mölndal WWI
/Martin

Användarvisningsbild
Jensus
Kontakt:

Re: Preliminär tävlingskalender 2016

Inlägg av Jensus » ons 10 feb 2016, 22:58

Hej Gruppchefen i väst har vaknat efter vintern och kommer med lite tävlings förslag här för väst gruppen...

OBS bara förslag inget bokat än skulle bara kolla vad ni andra tycker om dessa datum..

Tävling 1
Vi kickar loss med en två dagars tävling i Jönköping helgen den 21-22 maj dammar av våran traditionella tillställning, På ett nytt fält mig vetenskapligt vetande... var ett tag sen vi kämpade i luftrummet där.. Med helst grupp syd som ledare för en av dagarna?? Har inte pratat med klubben eller grupp syd "Åke Julin" än bara kolla vad ni tycker.

Tävling 2
Alingsås den 11/6 inget bokat

Tävling 3
Mölndal 2/7 Inget bokat bara talat med ordföraren som helst vill ha tävlingen i augusti- september... Men jag personligen tycker att det blir tajt med våran EASG den 10-13 Augusti och sen Örebro på det i september? Stort intresse av att även köra ww1 här oxå.. Vad säger Stefan Lundell??

Tävling 4
Säsongs avslutning i Örebro 2dagars tävling med grupp öst som värd en av dagarna datum september???

Kan eventuell bli en tävling i Herrljunga oxå om någon av de andra tävlingarna går i stöpet...

4st tävlingar för grupp väst vad tycker ni om datum?? Och OBS inget bokat än som sagt skulle kolla med er flyers först...

Över ut Jensus GC Väst
Jensus.. Airborne sqd the flying corps Jäklarn

Användarvisningsbild
jacobwallen

Inlägg av jacobwallen » tor 11 feb 2016, 09:19

Lasse har dragit hästlass och fixat tävlingsdatum för öst och jag tar åt mig äran och presenterar dessa :lol: Skämt och sido.

Strängnäs 15/5
Hallstahammar 28/5
SM Enköping 18-19/6
Borlänge 27/8
Örebro 10/9 (öst) 11/9 (väst)

Användarvisningsbild
Jensus
Kontakt:

Inlägg av Jensus » sön 06 mar 2016, 21:19

Hejs Combatanter... Har fått lite grus i maskineriet här.. Planeringen för Väst tävlingar år 2016 alltså..

Tävling 1
Första tävlingen 21-22maj.. Har vart i kontakt med Jönköpings modellflyg klubb och de säger att de har ett nytt fält men det är så nytt att de kommer få svårt att hinna klart med allt jobb med det tills maj.. Bland annat är vägen fram till fältet i så dåligt skick att den inte kommer vara farbar med husvagnar och bilar.. De väntar på att få den uppgrusad.. Så det kommer nog inte bli en tävling där i år.. Men vi är varmt välkomna i framtiden när det fått ordning på allt...
Samt att den planerade 2dagars tävlingen ihop med syd inte funka med Åke Julin som var upptagen denna helg...
Så jag jobbar på ett alternativ fält... Kommer att försöka få till en tävling med samma datum men någon annanstans...

Tävling 2
I Alingsås ser det bättre ut.. Vi är välkomna att tävla där den 11/6 "juni" spikad

Tävlin 3
Mölndal den 2/7 "juli"
Har vart i kontakt även med denna flygklubb men de är lite osäkra oxå om de hinner klart med deras nya fält. De ville ju helst ha tävlingen i augusti men tycker det blir lite för mycket den månaden med Easg tävlingen oxå... Kommer få ett svar av dem i slutet av mars...

Tävling 4
Örebro 11/9 "september" spikad

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » mån 28 mar 2016, 13:17

Nytt för i år blir att vi även skapat en Facebook-grupp för den svenska Aircombat-cupen. Du som använder Facebook och som är intresserad av Aircombat kan gå med i denna. Du söker enklast upp den i sök-fältet, i Facebook. Vad heter gruppen? Svenska Aircombat-cupen. Så klart. :D

I gruppen lägger vi upp tävlingarna, som evenemang (så får du automatiskt påminnelser osv.)

Plus att vi kanske lägger upp lite annan info, men framförallt svarar vi på frågor!

/sailr

Användarvisningsbild
Jensus
Kontakt:

Inlägg av Jensus » tis 19 apr 2016, 18:12

Tävlingen i Mölndal är spikad oxå.

Jönköpings tävlingen flyttas till Vara och blir endas en dagars tävling på lördagen den 21 maj...

Användarvisningsbild
Jonas Brewitz
Kontakt:

Inlägg av Jonas Brewitz » sön 24 apr 2016, 17:42

Hej
Kan någon göra en uppdatering av den officiella tävlingskalendern "tävlingar/resultat" så fort ändringar/bokningar sker, så berörda parter kan läsa om årets planerade hekger för övrig planering utan att behöva läsa/leta i diverse forum?
Tnx

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » sön 24 apr 2016, 20:06

Jonas Brewitz skrev:Hej
Kan någon göra en uppdatering av den officiella tävlingskalendern "tävlingar/resultat" så fort ändringar/bokningar sker, så berörda parter kan läsa om årets planerade hekger för övrig planering utan att behöva läsa/leta i diverse forum?
Tnx
Sorry, missade Jens senaste inlägg här i tråden. Har nu ändrat i kalendern längst upp i en här tråden och bett Greger fixa tävlingskalendern på aircombat.se (jag har inte åtkomst att fixa det, så vitt jag vet).

Å så har jag uppdaterat vår evenemangskalender på FB. Så att alla utom Wolf får den uppdateringen... :mrgreen:

/sailr

Användarvisningsbild
Jensus
Kontakt:

Re: Tävlingskalender Aircombat 2016

Inlägg av Jensus » sön 01 maj 2016, 20:14

OBS.. Det kommer även flygas ww1 i Mölndal. Stefan Lundell har gett klartecken att vi kan arrangera Ww1 med hjälp av Samuel hoppas jag...Stefan själv kan inte komma då.. Det blev klart nu i helgen... Tävlingen är 2/7 Mölndal (grp Väst)
Mvh Jens 8)

Skriv svar