2017 vad när hur?

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

2017 vad när hur?

Inlägg av Sailor-Martin » ons 23 nov 2016, 18:23

Då är vi i november månad, säsongen är slut sedan ett tag (eller har börjat för några månader sen, beroende på vilken sqvadron man frågar... :D ) och det är lååångt till nästa år och Aircombat-säsongen 2017. Eller?

Vad kommer att hända under 2017 då? Tja, om vi vänder på frågan och frågar oss - vad VILL vi ska hända under 2017?

Vi kan väl utgå ifrån att vi ska:

- Arrangera och flyga tävlingar, i en svensk cup
- Arrangera och flyga SM

Men vad ska vi mer göra?

Nu skulle jag kunna slänga upp några förslag på vad vi skulle kunna göra, men NEJ det tänker jag inte alls utan det får DU göra som läser det här. Jodå. För jag kanske har helt fel idéer. Som att arrangera ett nytt EM t.ex. (Nej nej, nu skåjjade jag ju så klart).

Eftersom jag är kassör så kan jag avslöja att det finns en del medel för att genomföra saker, så fastna inte på om vi har råd eller inte utan tänk fritt och tänk högt! :shock: :roll: :D

/sailr

Erik H

Re: 2017 vad när hur?

Inlägg av Erik H » tor 24 nov 2016, 21:02

Hej
Nu är det en månad kvar till Jul och i December brukar det finnas att göra! Rusta och bygga några flygmaskiner får vänta till Januari. Säsong 2016 har varit ganska lindrig för min del så det kommer nog att gå bra.

Något jag vill till 2017 är att det kommer många nya piloter så vi blir många fler på tävlingarna. Frågan är bara hur vi ska sprida våran sport till folket och kunna hjälpa dom i starten så dom fastnar som vi.

Skriv svar