Gott nytt combat år och några ord från NC.

Moderator: Moderatorer

Slumpen

Gott nytt combat år och några ord från NC.

Inlägg av Slumpen » mån 02 jan 2017, 20:07

Hej på er och god fortsättning på det nya året!
Omröstningen är avklarad med ett ännu sämre deltagande än vanligt. Endast fem piloter skickade in sina röster.
Det som hände internationellt var att Petr Hakl blev 2nd IC med 73 röster. Internationell HAC blev Timo Starkloff. Här fick Martin 19 röster, Timo 62.

Samtliga gruppchefer sitter kvar i sina vanliga grupper. I Öst fick HansOlof en röst som då inte fick utslag.
1st NC-posten lämnades kvar hos mig. Det hör året kommer bli mitt sista år som NC så inför 2018 behöver det hittas en ny.

Svensk HAC blev Martin Elmberg med tre röster för sitt stora engagemang i ACES och för arbetet med EASG. Grattis Martin!
En röst till Lasse Lundell och en till Pär Bertilsson.

Nu börjar då säsong närma sig så sakteliga i och med att klubbarna där ute inom kort börjar samla ihop till Årsmöten så grunna lite på vart tävlingarna ska gå. Inte bara gruppchefer alltså utan allihop. Det vore ju fantastiskt om vi kunde få in några nya piloter under 2017.

Så återigen, gott nytt Aircombat år!

// Tomas
Tomas

Användarvisningsbild
Jensus
Kontakt:

Re: Gott nytt combat år och några ord från NC.

Inlägg av Jensus » mån 09 jan 2017, 23:39

Har Nc Tomas tänkt tävla nåt under 2017? Fortsatt Gott nytt år på er piloter, hoppas ni bygger redigt uti stugorna för tävlings säsongen kommer snabbare än man oftast beräknar 😉 Från en som alltid bygger i sista minuten.. Sk6öt med jul ledigheten från flyget..
Mvh Jens
Jensus.. Airborne sqd the flying corps Jäklarn

Slumpen

Re: Gott nytt combat år och några ord från NC.

Inlägg av Slumpen » tis 10 jan 2017, 12:22

Jodå, jag har tänkt tävla i år, 2016 bliv lite lidande av den nya lastbilen från Scania.

Jag tänkte flyga el, men det är en hemlis! :mrgreen:
Tomas

Skriv svar