Personval inför nästa år

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Personval inför nästa år

Inlägg av Sailor-Martin » tor 14 sep 2017, 17:42

Örebro närmar sig med stormsteg. Nåt att diskutera över en öl på kvällen kan ju vara de stundande personvalen i ACES.

Sittande NC Tomas aviserade redan till det här året sin avgång. Behövs alltså ny NC.

Jag själv har högst temporärt fyllt platsen som 2nd NC, trots att jag även är Kassör/Treasurer. Jag tänker inte sitta som både 2nd NC och kassör nästa år, kassör räcker gott. (Jag kan i samma veva berätta att jag inte kommer att kunna hjälpa till lika mycket med Aircombat som jag gjort tidigare år pga andra åtaganden under 2018, men jag kan fortsätta att sköta kassörs-jobbet - men det blir allt).

Att fundera på är så klart även vilka som ska vara GC:ar, om nån vill ta supply shop osv.

Annat att fundera på är hur vi gör med EPA/ESA/ELA-combat (vi bör kalla det ELA för att undvika copyright-diskussioner) nästa år? Ska vi köra en utlyst cup? I så fall, hur ska den arrangeras? Av gruppchefer som vi brukar eller av enskilda klubbar? Ska vi tillsätta en NC för ELA, precis som vi gjort för WWI? Och jag vet att några av er är tända på ELA WWI - ska vi titta närmare på det i vinter?

Finns mycket att fundera på och även mycket nytt roligt att börja ta tag i! :D

/sailr