Core

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Jonas Brewitz
Kontakt:

Core

Inlägg av Jonas Brewitz » mån 25 sep 2017, 22:19

Har noterat att det saknas lite i Core efter avslutad cup.
På rak arm utan att titta så noga hittar jag inte ett .15-heat i 2,5-cup.
Samt 137p saknas för ett heat i Örebro

Edit: Har kollat lite närmare på 2,5cc cup:
I Hallstahammar flögs
DH103 Hornet (2x15)
Mig 225 os15cva

och i Vara
Me410 Hornisse (2x15)
Dh103 Hornet (2x15)

Kanske är fler som saknar något?

Användarvisningsbild
Jensus
Kontakt:

Re: Core

Inlägg av Jensus » fre 29 sep 2017, 23:27

Ska titta närmare på Vara tävlingen var väldigt noga med att lägga in så det skulle komma i 2,5cc cupen oxå... Men en fråga om man inte har fyllt i domar protokollet att man flyger 15cc cup och inte fyllt i vad för plan man flygit så kan man väl inte komma efter och begära att det ska läggas in i core.. Bara en fråga tror inte Jonas har glömt det men jag frågar än då... När man skrivit på domare protokollet och glömt så är det väl det som gäller efter underskrift... Bara kolla av... Om det sen är en GC som glömt att lägga in det är det en annan sak.... Trevlig helg önskar Jens..
Jensus.. Airborne sqd the flying corps Jäklarn

Användarvisningsbild
jacobwallen

Inlägg av jacobwallen » mån 02 okt 2017, 08:50

Det finns definitivt en problematik kring detta när det är handskrivna lappar och vi har haft en del ovana domare i år som följd av lågt deltagande så det kan mycket väl ha missats. Ingen skugga ska dock falla över domarna, alla har gjort ett kanonjobb utifrån förutsättningarna! Jag har själv gjort så gott jag har kunnat dom gångerna jag har lagt in resultat och försökt komma ihåg vad folk flög även om det har fattats .15-markering i papprena. Men klart det kan bli fel och det ska vi såklart försöka rätta till.

Var det bara .15 för dig i hallstahammar Jonas? har lagt in 137p på finalheatet

Användarvisningsbild
Jonas Brewitz
Kontakt:

Inlägg av Jonas Brewitz » tis 03 okt 2017, 21:20

i Hallstahammar är det bara heat 1 & 2 som var .15-klassade:
33 poäng med Dh103 & 123 poäng med Mig'en, Inte alls mycket att starta en tråd om men det är en kul grej att Hornet var TP-maskin nr78 så det är kul om den kom med.
( i heat tre brann fartreglaget upp på en Fulmar efter ett klipp och landning , samt tog därefter en iL-2 till finalheatet, även den med ett klipp )

De två .15-heaten i Vara finns redan med (72+80p) men kuriosa är att Me410 då blev TP-maskin #79
Då både Hornet och Hornisse flög helt ok så finns det en svag möjlighet att båda kan tänks repareras, trots att det blev mycket frigolitpulver i den hårda åkern...

Håller med om problematiken med deltagarbristen och protokollbiten, (jag försöker definitivt komma ihåg att notera .15 när dessa udda maskiner så sällan flygs),
men framför allt så vill även jag poängtera att alla har gjort ett kanonjobb utifrån förutsättningarna :)

Bara en maskin kvar nu till Testpilot X 8, sedan får det nog vara bra med det och därefter skära ut en dubbel batch med välflygande il2 istället för massa udda individer till nästa år.

Användarvisningsbild
jacobwallen

Inlägg av jacobwallen » ons 04 okt 2017, 15:45

Hallsta och Örebro fixat :D

Skriv svar