Prototype high altitude aircraft

Ställ frågor om aircombat-bygge eller tipsa andra om dina byggknep.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Lowflyer
Inlägg: 144
Blev medlem: lör 29 mar 2008, 18:57
Ort: Eskilstuna

Re: Prototype high altitude aircraft

Inlägg av Lowflyer » sön 21 apr 2013, 19:12

Spännande projekt! Men jag måste få fråga vad det är som driver dig att göra en plugg och form till en kropp som är såpass enkel att skära i friggo? Vore det en Ta 152 med alla bulor på framkroppen skulle jag förstå det, men tyvärr fattar jag inte i detta fallet. Upplys mig! Obs, ingen kritik, bara nyfikenhet.

/Lowflyer
Give them Hell! (Läs Leif Hellströms bok om Mustang så förstår du)

Användarvisningsbild
gundlach
Inlägg: 366
Blev medlem: sön 26 sep 2004, 17:59
Ort: Sweden / Höganäs
Kontakt:

Re: Prototype high altitude aircraft

Inlägg av gundlach » sön 21 apr 2013, 19:40

Du har helt rätt Lowflyer, det hade varit säkert tio gånger lättare att bygga den i frigolit. Och jag är inte ovan att skära i frigo.
Utan det är ett val att minska bygg under bygg perioden( sedan att jag brukar prova de svåraste lösningar är ju bra mig) .
Har nu flugit med mina BV155b i två säsonger och endast en kropp har gått sönder trots att jag satt den som ett spet i baken.
Att gjuta en kropp tar 2h med urklipp av fiber, sedan är den klar för montage av hård vara.
Tror att kan bygga en model klar på ca 10h om jag anstränger mig.
Sedan är det en bra plattform till att utveckla nya motor alternativ ( raket drift mm).
Mikael Gundlach /Cockspur Squadron
Gruppsyd

Skriv svar