Någon som testat Turnigy TG9e servo?

Ställ frågor om aircombat-bygge eller tipsa andra om dina byggknep.

Moderator: Moderatorer

maroz
Kontakt:

Någon som testat Turnigy TG9e servo?

Inlägg av maroz » fre 30 aug 2013, 14:54

Hej!

Är det någon som testat detta servo? är det snarlikt HXT900 eller är det ytterligare billigt "skit".

Trots allt 4:- billigare, dvs. 16:- per modell :wink:

Och ja, jag är från Småland... :D

Användarvisningsbild
Denny_the_killer87

Re: Någon som testat Turnigy TG9e servo?

Inlägg av Denny_the_killer87 » fre 30 aug 2013, 15:45

Det är en billig kopia, ser likadant ut men är sämre växelåda samt slöare. har 6st och är inte så nöjd.

Det finns Em9g TG9 och Turborix9g

Alla dessa är dåliga kopior... har testat alla och hxt900 är en klass för sig. :D
Luft-geboren mächtige Geschwader

maroz
Kontakt:

Inlägg av maroz » fre 30 aug 2013, 16:08

Ok, tack för infon!

Som vanligt får man vad man betalar för :D
Då blev det ett gäng hxt till + lite annat godis.

Användarvisningsbild
Denny_the_killer87

Inlägg av Denny_the_killer87 » lör 31 aug 2013, 15:59

om du vill ha ett bra höjd servo med så kan jag rekomendera HXT MG16 http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 18_8g.html

Top of the line kommer nog alltid att vara Hitech Hs65mg och 85mg men smakar det så kostar det. :D
Jag resonerar lite så här att man ska inte betala mer än vad man är bered på att bli av med.
tappad servon på en åker som aldrig hittats har man ju varit med om förr...
Luft-geboren mächtige Geschwader

maroz
Kontakt:

Inlägg av maroz » lör 31 aug 2013, 22:26

Vad bra :D
Såg dem när jag kollade runt och la med ett par mg16 för att testa.
Då vet jag att de är ok i alla fall 8)

lanzerman

Inlägg av lanzerman » tor 05 sep 2013, 12:28

Denny_the_killer87 skrev: Jag resonerar lite så här att man ska inte betala mer än vad man är bered på att bli av med.
tappad servon på en åker som aldrig hittats har man ju varit med om förr...
Jag vill minnas att Denny "klapp" en HS 85MG av mig en gång i Herrljunga på ett SM för många år sedan. Linkage, växellåda, elektronik och kablage hängde ihop - som på ett snöre och var ungefär 50cm långt. Trots att själva servokabeln av avsliten... Själva servohuset var nog utspritt över hela flygfältet. :P

Jag har faktiskt börjat samla på mig lite HS 65MG som jag använder för skev/höjd i vissa mer "speciella" modeller, typ mina stora tvåmotoriga eller förr i mästerskapskärror. Har ännu inte blivit av med något, men det är ju bara en tidsfråga...

För de "vanliga cupkärrorna" så använder jag HXT 900 på skev och lite varierande för höjd. Jag går mer och mer över till DMG 16, men det finns även modleler med HS 65MG, lite beroende på vilka servon som finns lösa just då. I mån av tid och pengar så anser jag att man bör hitta ett "system" som man använder till mer eller mindre samtliga modeller. På så sätt är det lätt att programera modellminnen för nya modeller - samma servon och monterade på samma vis = identiskt modellminne men med annan utslagsbegränsning och annan trim.

Det innebär ju att om man bygger tillräckligt noggrannt/likt så kan man flyga flera olika flygplan med samma modellminne. Bara där har man ju en stor trygghet i att det inte gör något att glömma att byta modellminne när man byter modell.
1st NC Fredrik Lanz
Angel Squadron / Grupp Syd

Skriv svar