combat-trainer, finns gammal ritning kvar?

Ställ frågor om aircombat-bygge eller tipsa andra om dina byggknep.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Fot
Kontakt:

Re: combat-trainer, finns gammal ritning kvar?

Inlägg av Fot » mån 16 feb 2015, 09:23

whirren skrev:Som sagt, viss startsträcka har jag.. Men jag satte mig ner och började klippa lite mallar. Jag lägger till en mm då jag tänkte köra med vingbalk, rundstavfram o papper, inte planka den.

Magnus, hur hade du tänkt mallen för vingtippen skulle fungera? Underdelen är markant längre, iofs säger instruktionen att kapa mellan station 1o2. Tycker ovanprofilen ser oskränkt ut dessutom.
Profilerna funkar bra, det är inga problem med det. De är testade i strid :-)
Men du får gärna utveckla vad du menar med att "ovanprofilen ser oskränkt ut"?

Orsaken till att det ser lite skumt ut är att de är gjorda för att det ska sitta 5mm framkantslist längst fram samt
att de är "anpassade" för att man ska smyga in tråden i "bra vinkel". Tyvärr så blev det lite konstigt när jag exporterade
profilerna så siffrorna hamnar lite konstigt till eller de hamnar där framkant på vingen ska vara.

Då jag inte aktivt flyger combat längre har jag inte heller bemödat mig med att fixa till mallarna heller.
Hade några andra saker jag skulle behöva justera också så jag kanske måste ta mig i kragen och fixa till dem.
Ska i så fall se till att göra mallar för icke-plankning också.

/Magnus - grounded (4ever?)
Magnus Jonsson
MFK Vingarna, Umeå

whirren

Inlägg av whirren » mån 16 feb 2015, 17:55

Låter tryggt att de är testade :)

De var nog bara att utgångslinjen på den övre inte var i linje med den undre (och ingen representerar kordan verkar det som). Jag får nog göra om vingmallarna lite nu när jag förstår bättre, speciellt om det ska passa i kroppens uttag. Men först ska jag bli frisk från febern och starta en egen byggtråd.

Användarvisningsbild
parrot stefan

Inlägg av parrot stefan » tis 17 feb 2015, 11:19

Jag har Jesper sigbjörnssons wolf 190 balsaritning om någon är sugen

Skriv svar