Vad bygger Du just nu?

Ställ frågor om aircombat-bygge eller tipsa andra om dina byggknep.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Vad bygger Du just nu?

Inlägg av Sailor-Martin » tor 19 mar 2015, 21:40

Jamen då är Melodifestival-uttagningen slut och lördagkvällarna är fria för andra kreativa aktiviteter - som att bygga Aircombat-fighters! :D

Så för att ge alla oss andra inspiration ställer jag frågan till Dig - vad bygger Du just nu?

Svar önskas i den här tråden! :lol:

Ja vad bygger jag själv, då? Nä, har inte börjat ännu, men planerar att lägga den här helgen på att bygga några stycken... Heimlich, så klart!!! :mrgreen:

/sailorn

Användarvisningsbild
Lasse
Kontakt:

Re: Vad bygger Du just nu?

Inlägg av Lasse » fre 20 mar 2015, 07:38

Några battlar blir det och så har jag byggt en ny Bloch. Sedan en ny Pfalz och ett experiment med en fokker e3. I cellplast :idea: 8)
Lasse

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » tis 02 jun 2015, 20:42

Ahh, dags att väcka liv i den här tråden!

Ja, alldeles snart så bygger jag på... ytterligare två stycken Zeros! Min Zero flög ju baskat bra på Strängnäs-tävlingen, faktiskt så bra att den krockade nästan omedelbums. Och det vet ju alla, att en modell som flyger riktigt fantastiskt super-bra, den krockar just omedelbums. (Det omvända råder såklart också, gamla hemska hiskeliga vrauk som inte borde flyga överhuvudtaget, dom krockar aldrig, kraschas aldrig, dom lever i aaalll oändlighet. Jodå).

Jadå, ny geheimlich utrustning är på väg hem till Eagles-nest också. Elmberg-werke behöver ju reservdelar i form av nya fräscha ackar, propellrar, skruvar och anderes geheimliche sacher. Varje gång man letar på das internät så gefinden man ju nya gespannend saker ju.

Men kommer jag att hinna bygga dessa nya Wunder-Zeros klara till Enköpings-tävlingen? Ja se det får man se, om man kommer dit!

Vi blir iaf två Griffons på denna tävling, enligt plan. Kanske tre eller möjligen fyra. Återigen, den som kommer dit kommer att få se. Eller nåt sånt. :D

Å så kommer den oundvikliga frågan, då ju: Vad bygger Du just nu??! (Ja just det, just DU! :lol: )

/sailr

Användarvisningsbild
Lasse
Kontakt:

Inlägg av Lasse » ons 03 jun 2015, 10:23

Hemligheten är att aldrig nämna eller ibland inte ens tänka att det här planet flyger bra, man kan kanske skrika ut att den här kärran flyger som en sopsäck så kanske den blir långlivad :idea:
Jag kanske ska nämna det för Stefan han har ju börjat året med några kollisioner :(
Lasse

Användarvisningsbild
Sailor-Martin

Inlägg av Sailor-Martin » tor 04 jun 2015, 22:42

Jodå jodå, nu byggs det för fullt i Elmberg-Werke. Två styckna nya Zerosar ligger på löpande bandet, så det finns gott hopp om att dom blir klara till nästa tävling som ju är om, (1,2,3....), exakt 10 dagar om jag räknar rätt?!!! Huga! Nu gäller det att bygga om man ska hinna klart... :roll: :lol:

Är det bara jag som har panik med att bygga, har ni andra planerat era byggen mycket tidigare?? :shock:

/sailr

Erik H

Inlägg av Erik H » fre 05 jun 2015, 03:52

Panik nja.
Produktionen kom igång bra redan under vintern men tyvärr tar det alltid längre tid än beräknat så dom planerade 9 planen var inte färdiga till säsongspremiären. Dom två sista Fulmarna är skickade till lack och dekalavdelningen men det går trögt då dom bara jobbar natt, blir inte mycket gjort om nätterna nu när dom är så korta :D.

Utvecklingsavdelningen har tvingats att jobba över för att ta fram en lätt och snabbyggd flygmaskin. Ritningar och mallar är redan färdiga så till helgen tvingas personalen till arbete av en ny Curtis P-36 prototyp. Lättbyggda vingar som Ki-84:an och en kropp som består av två delar bara, kommer spara mycket tid förhopningsvis.

Skriv svar